Sleep all day, play all night...


Blev en rätt sen morgon idag, efter att ha legat och frusit halva natten så hade jag en del sömn att ta igen. Och eftersom jag tog examen från Universitetet i januari så kan jag nu sova ut på veckodagarna om jag känner för det. Väldigt skönt måste jag säga, att bara få ha någon vecka där man kan göra precis vad man vill. Men i alla fall nu på "morgonen" när jag vaknade till liv så var det sånt ljud utanför fönstret. När jag kollade ut så såg jag ett scenario mellan en grupp småfåglar, en stor kråka och en rovfågel. En duvhök för att vara mer specifik, den har varit här rätt mycket nu det senaste året. Kul för oss som får se en sådan magnifik och otroligt vacker rovfågel på nära håll. Inte lika kul för våra småfåglar som stundtals är livrädda, grannens katter på marken och rovfåglar i luften, yay. Först trodde jag att det va kråkan som mobbade dom stackars små skräckslagna fåglarna, men sen såg jag siluetten mot den grå himlen. Säga vad man vill men rovfåglar är väldigt pampiga, när dom riktigt seglar över himlen. Saken var den att kråkan hade hamnat mellan småfåglarna och höken, inget bra ställe om man inte är stor. Det hela slutade med att kråkan satte efter höken som i chocken antar jag satte av åt motsatt håll. Kråkan the hero i fågelvärlden haha! Får se om höken kommer tillbaka mer idag. Nu blir det lunch (läs frukost) med kaffe.

Kommentarer
Postat av: beccis

hur mår du idag? :)

2011-02-01 @ 08:04:00
URL: http://rebeccaharkonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0